Ta’ en masse tidligere IHS’er. Bland dem i en stor fællescamp. Tilsæt lidt beachvolley, håndbold, fodbold, petanque, floorball, workshops eller mountainbike afhængig af smagspræferencer. Rør det hele rundt med koncerter leveret af Mads Langer, Johnny Deluxe feat Christian Brøns og Det Vildeste Band. Krydr med gymnastikopvisninger i verdensklasse. Drys til sidst med ”SAY HU HA IHS, SAY HU HA IHS…”, så det giver genlyd i Aalborgs gader. Så har du opskriften på det perfekte landsstævne med IHS Elevforening – fire dage fyldt med magi, sport og fællesskab.
Onsdag morgen stimlede de første IHS’ere sammen for at begive sig ud på en 124 km lang cykeltur fra Aarhus til Aalborg, hvor der undervejs blev kæmpet om både den prikkede bjergtrøje og den gule førertrøje. Depoterne blev genopfyldt på bedste vis, da cykelholdet mødtes med over 100 andre IHS’ere til fællesspisning på Aalborg Katedralskole. Senere på aftenen stod fællesskabet i fuldt flor med fællessang til klavertoner af Adam Lasthein og musikalske indslag fra tidligere elever. Den officielle åbning af Landsstævnet fandt sted torsdag eftermiddag, hvor IHS Elevforening deltog blandt 15.000 andre i åbningsparaden, som gik igennem hele Aalborg by. Stemningen var høj trods regnvejret, og der blev skrålet med på fællessange og tilråb. Derudover bød landsstævnet på et utal af forskellige idrætsaktiviteter og nogle flotte opvisninger, hvor bl.a. 5500 efterskoleelever leverede et show ud over det sædvanlige. Også IHS Elevforening stod for en gymnastikopvisning inde i Aalborg by med elever fra mange forskellige ophold.