November måned har været en begivenhedsrig måned i Elevforeningen. Den helt store begivenhed har været Østkredsfesten, hvor 175 glade IHS’ere så landskamp og dansede løs. Derudover har der været mange gode kredsarrangementer, med bl.a. julehygge, landskamp på storskærm, curling og fællessang med Adam. For repræsentantskabet har der også været fart på i november, med rep-weekend for 35 reppere og i forrige weekend var Elevforeningens bestyrelse samlet til bestyrelsesweekend. Både rep-weekenden og bestyrelsesweekenden foregik på IHS, hvor der blev diskuteret stort og småt.

Nedenfor kan du læse et uddrag af noget at det, som blev diskuteret:

Rep-weekenden:

• Repræsentantskabet pakkede efterårets Elevskrift, som I alle gerne skulle have modtaget. Det er endnu en gang blevet kanon flot med mange spændende artikler. Stort tak til Elevskriftsteamet.
  • Til rep-weekenden blev der udpeget ny kasserer, idet Elevforeningens kasserer i mange år, Trine Langæble, stopper. Stort tak til Trine for hendes kæmpe indsats. Rolf Andersen er udpeget af bestyrelsen som ny kasserer. Rolf og Trine samarbejder om posten frem til Elevmøde, hvorefter Rolf overtager posten.
  • Repræsentantskabet deltog også i Skolekredsens generalforsamling. På Skolekredsens generalforsamling vælges IHS’ bestyrelse. Her var repræsentantskabet med til at sætte fokus IHS’ indsatser inden for bl.a. bæredygtighed og elevsammensætningen på skolen.
  • Repræsentantskabet arbejdede også med foreningens nye logo, som vi fik i sommers. I løbet af foråret kan I glæde jer til at se det endnu flere steder, fx på tøj, kopper og stickers.
  • Til foråret og sommer kan I glæde jer over, at flere store arrangementer vender tilbage. Mere info kommer på Facebook, Instagram og mail. Glæd jer bl.a. til:
    • Skitur i uge 5 til Sestriere, Italien, som er udsolgt. Der kan dog være enkelte som videresælger deres plads.
    • Vestkredsfesten afholdes i Aarhus lørdag d. 4 marts 2023. Vi håber nye og ældre årgange vil deltage – prik derfor gerne til dine venner allerede nu.
    • Elevmøde afholdes 12-14. maj 2023 på IHS.
    • Tinderbox: Odense-kredsen afholder igen et stort arrangement i forbindelse med Tinderbox, 22-24. juni 2023.
    • Vandreturen vender tilbage i løbet af sommeren.
    • Roskilde Festival: Der er på nuværende tidspunkt ikke noget team, der er ansvarlige for at arrangere en fælles camp på Roskilde Festival, 24.juli-1.juli 2023. Kunne du tænke dig at arrangere en camp for IHS’ere? Så tag fat i Laura Slot Hammer eller Silke Nørbæk Sørensen.

Bestyrelsesweekenden:

• Bestyrelsen igangsatte en visionsproces, som løber henover foråret med det formål at styrke frivilligheden i Elevforeningen. Vi oplever helt suveræne frivillige kræfter i Elevforeningen. I bestyrelsen vil vi i højere grad forsøge at anerkende alle de frivillige for deres store arbejde.
  • Bestyrelsen vil prøve at række ud til de mindre IHS fællesskaber rundt om i landet. Vi vil gerne nå ud til de mindre løbe-, fodbold-, og strikkeklubber for at styrke det gensidige samarbejde. I kommer til at høre mere om dette i løbet af 2023.
  • Derudover arbejder bestyrelsen med gennemsigtighed i vores vedtægter, fokus på god økonomi, og strategien for fremtidens Elevforening.

Vi siger tusind tak for alle de gode oplevelser vi har haft sammen i 2022 og glæder os til mange flere i 2023.Til slut vil vi gerne ønske jer alle en glædelig jul og et godt nytår.